Bezoek Düsseldorf voor diner en kerstmarkt ivm 10-jarig bestaan BvE

Op 1 januari 2018  bestaat Bouwbedrijf van Engen BV 10 jaar! Reden voor een feestje met alle personeel, aanhang en onderaannemers. Op vrijdag 15 en zaterdag 16 december zijn we met 40 personen met de bus naar het Duitse Düsseldorf geweest voor het jaarlijkse kerstdiner en een bezoek aan de kerstmarkt de volgende dag. Onderstaand ons programma van die twee dagen. Al met al was het erg gezellig en kijken we helemaal tevreden terug op geslaagd weekend. En natuurlijk iedereen hartstikke bedankt voor de mooie cadeaus (vlag met vlaggenstok voor bij de werkplaats en een ballonvaart).

Dag 1 – Vrijdag 15 december 2017

Vandaag vetrekken we voor een 2-daagse busreis naar Düsseldorf! Na het werk verzamelen we allemaal fris en goedgemutst bij de werkplaats. Als we beetje passen en meten moet het lukken om alle auto’s te parkeren. Zodra we compleet zijn zwaaien we af richting Düsseldorf.

>>  Vergeet niet om, naast je koffer met pyama, ook een geldig legitimatiebewijs mee te nemen!

Bij aankomst in het hotel zal er een snelle groeps-check-in plaatsvinden. Daarna kan iedereen even zijn kamer inspecteren, koffer wegbrengen, plassen, je kapsel checken, foute kerstrui/ chique kerstjurk aandoen enz... Daarna verzamelen we beneden in de hal en lopen we, via een borreluurtje bij de oudste Altbier brouwerij van Düsseldorf, naar het restaurant voor het kerstdiner met Rijnlandse specialiteiten. Iedereen heeft hier als het goed van tevoren zijn keuzes voor het driegangen menu doorgegeven. Ook hier wordt huis gebrouwen bier geserveerd (of voor wie liever wijn of fris wil mag dat natuurlijk ook, al is de vraag of er dubbelfris mango in huis is…)

Dag 2 – Zaterdag 16 december 2017

We beginnen de dag met ontbijt in het hotel. Daarna kan iedereen zijn bagage in de daarvoor bestemde ruimte in het hotel plaatsen, we kunnen na 11:00 niet meer de kamers op (voor de twee dames die nog moeten kolven is er wel de gehele dag een aparte ruimte beschikbaar, waar precies horen we in het hotel).

Om ons wegwijs te maken in de stad en op de kerstmarkt hebben we in de ochtend een rondwandeling met twee Nederlandse gidsen door het oude centrum van Düsseldorf. Daarna kan ieder op eigen gelegenheid of in groepjes de kerstmarkten bezoeken. Natuurlijk kun je zelf kiezen of je hierbij gaat voor lekker shoppen, een ritje in het reuzenrad of over de ijsbaan, nog een brouwerij bezoeken of zoveel mogelijk bratwürst eten. In de middag willen we dan in overleg met de groep een locatie afspreken om nog met elkaar ergens nog een hapje te eten en te borrelen op de kerstmarkt voordat we weer terug richting Kockengen vertrekken. De bus wacht ons hiervoor bij het hotel op.